Studenten van de opleiding Communicatie verkopen hun samenvattingen voor HBO. De studiedocumenten helpen je beter voor te bereiden op de Communicatie tentamens.
Als je bezig bent met het opstellen van een plan van aanpak voor je scriptie Communicatie (en Media), kan het soms lastig zijn om te weten waar je moet beginnen en hoe je de structuur en de inhoud van het plan van aanpak het beste kunt opzetten. Gelukkig ...
Hogeschool van Amsterdam / Communicatie /Dit is een geslaagd implementatieplan van de opleiding Creative Design en Implementation van de Hogeschool Rotterdam. Onderwerp: het veiliger maken van een werkplek in een grote Nederlandse organisatie. Dit is een pittige opdracht die behoorlijk veel lijkt...
Hogeschool Rotterdam / Communicatie / Onderzoek en Implementatieplan - Creative Design en Implementation Hogeschool Rotterdam - Geslaagd implementatieplan veiliger maken werkplek - Cijfer 7.5Geslaagde moduleopdracht webdesign van NCOI januari 2022. Onderwerp: leg uit hoe een optimaal webdesign er uit ziet. Met doelgroep bepaling, HTML&CSS, lay-out en de functie van kleur en soorten informatie op de landing page. De context is duurzaamheid van ...
Hogeschool NCOI / Communicatie / NCOI Module webdesign Online communicatie en social media 2022Dit is een geslaagde (8) module Corporate Communicatie van NCOI uit januari 2022. Onderwerp: twee grote woningcorporaties willen gaan fuseren. Probleem: hoe communiceren beide partijen voor, tijdens en na de fusie? De feedback van NCOI heb ik er in gelaten...
Hogeschool NCOI / Communicatie / NCOI Module Corporate Communicatie 2022Dit is een eindscriptie met het onderwerp: hoe kan een detacheringsbureau meer prospecten aantrekken? Het probleem is (natuurlijk) dat het bureau te weinig klanten aantrekt om IT-personeel in het werkveld te zetten. Er worden onderzocht: de unieke eigensch...
Hogeschool Leiden / Communicatie / Scriptie markt positionering detacheringsbureauIn de scriptie staat 'overtuigen' centraal. Het probleem: een bekende televisiezender vindt het lastig om online jongeren over te halen om donateur te worden. De onderzoeksvraag is: Hoe zorgt X voor een toename in het aantal jongeren dat tot de donateurs b...
Hogeschool Leiden / Communicatie / scriptie Donateurs fondswerving goede doelenVerkoop en verdien aan je studiedocumenten. Upload vandaag je samenvatting en help de vele studenten die dagelijks zoeken naar jouw documenten. Gebruikers hebben al meer dan €315.000,00 verdiend.
Document uploadenIn deze scriptie staat het tegengaan van personeelsverloop centraal bij een grote organisatie die in een reorganisatie zit. Hoofdvraag: Hoe kan organisatie X interne communicatie inzetten om de betrokkenheid van de medewerkers bij het vinden van een nie...
Hogeschool Leiden / Communicatie / Retentie Behouden PersoneelDit is een uitgebreid scriptie over de manier waarop (e-mail) leads van een goede doelen organisatie veranderd kunnen worden naar donateurs. Centraal staat de vraag: wat motiveert mensen om donateurs te worden? Er worden aanbevelingen gedaan aan de goede d...
Hogeschool Leiden / Communicatie / scriptie Donateurs fondswerving goede doelenDit is een eenvoudig en overzichtelijk essay van HVA 2020. Onderwerp: op welke wijze kan Channel Management bijdragen aan verbeterde communicatie en verkoop van een luxe product? Onderwerpen: beschrijving channel management, 6C-model, concurrentieanalyse, ...
Hogeschool van Amsterdam / Communicatie / Voorbeeld Essay HVA Channel Management Strategisch Management Paper 2020Dit is een goedgekeurd onderzoeksvoorstel van Inholland Diemen Communicatie deeltijd. Bedrijf: een cafe in Amsterdam. Probleem: zij vinden dat zij de 'verkeerde' doelgroep aantrekken. Vraag: hebben zij wel het juiste beeld van hun doelgroep en wat stralen ...
Hogeschool Inholland / Communicatie / Onderzoeksvoorstel scriptie imago identiteitsonderzoekEen paper geschreven voor NTI Bedrijfskunde, module bedrijfscommunicatie. In deze opdracht moet een fictief bedrijf winstgevend worden gemaakt met een communicatieplan. Ik heb de feedback bijgevoegd en in de literatuurlijst kun je precies zien wat er allem...
NTI / Communicatie / Bedrijfscommunicatie paper 2Dit is een geslaagd plan van aanpak voor Communicatie van Inholland Rotterdam. Onderwerp: hoe kan een zorgorganisatie vrijwilligers werven met welke communicatiestrategie? Het PVA is goed van opzet, maar er is verbetering mogelijk. Hoofd- en deelvragen zij...
Hogeschool Inholland / Communicatie / ledenwervingCommunicatiecyclus O&O en O&I van Inholland Communicatie. (Juli 2020) De context is een nieuw modemerk in Nederland. Feedback: indeling gevolgd en over het algemeen prettig leesbaar. Mag iets minder 'techtaal' gebruiken zodat de leek het ook kan volgen. Go...
Hogeschool Inholland / Communicatie / Comunicatiecyclus O&O en O&IDit verslag over Victoria's Secret afgerond met een 9.0. Hierin zijn de Customer Journey Mapping en Design Audit nauwkeurig uitgevoerd.
Hogeschool Inholland / Communicatie / Visuele OnderzoeksmethodenModuleopdracht Managementsupport. O.a. onderdeel HBO managementassistent aan het NCOI. Afgerond met het cijfer 8.5
Hogeschool NCOI / Communicatie / HBO managementassistentDit zijn vijf uitgeschreven STARR formulieren zoals het in de opleiding Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam verwacht wordt. Ik heb deze gemaakt voor mijn beroepsoriënterende stage in het tweede jaar van de opleiding. Ik kreeg als feedback dat het...
Hogeschool van Amsterdam / Communicatie / Beroepsoriënterende stageDit is een uitgebreid assessment portfolio van de beroepsoriënterende stage. Dit (en een assessment gesprek) is een voorwaarde om je stage te halen in het tweede jaar van de opleiding Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik kreeg als feedback dat...
Hogeschool van Amsterdam / Communicatie / Beroepsoriënterende stageIn het dossier van adviseren komen o.a. gesprekstechnieken aanbod. Behaald met een 7.8
Hogeschool Inholland / Communicatie / AdviserenDit profielwerkstuk is geschreven in havo 5. Het bevat een hoofdvraag met meerdere uitgewerkte deelvragen. Er is een enquête afgenomen en ook dit is er in verwerkt. Met dit werkstuk is een 8.5 behaald!
HZ University of Applied Sciences / Communicatie / EconomieCompleet COVA dossier voor het vak communicatieve vaardigheden.
Hogeschool Utrecht / Communicatie /Iedere student die ooit te maken heeft gehad met het vak communicatie heeft het gezegde wel eens gehoord: ‘Communicatie is een breed vak.’ Dat is waarom studenten voor de opleiding kiezen. Tijdens een opleiding in communicatie leer je dingen over de meest uiteenlopende vormen van communiceren. De studenten kun je herkennen aan de tassen met camera’s, microfoons en andere gadgets die ze gebruiken tijdens hun opdrachten. Ze staan overal om video’s te maken of foto’s te schieten. Zijn ze daarmee klaar? Dan zoeken ze wel iets anders creatiefs om mee aan de slag te gaan. Op grote laptops maken ze bijvoorbeeld designs voor hun toekomstige bedrijven. De opleiding is niet alleen maar praktijk, de student moet ook gewoon uit boeken studeren! Ook zij volgen vakken, colleges en ze werken zich door honderden presentaties. Tussen de camera’s liggen samenvattingen en uittreksels, die ze leren voor hun examens, tentamens en opdrachten. Communicatiestudenten produceren niet alleen content, ze leren ook analyseren, kritisch kijken naar wat zij voor hun klant kunnen betekenen en hoe ze dat op een acceptabel niveau onderzoeken.
De meeste studenten hebben op de middelbare school gekozen voor vakken als economie, aardrijkskunde en geschiedenis. Ze hebben brede interesses, maar konden geen keuze maken voor een specifiek vak. Communicatiestudenten willen graag van heel veel onderwerpen meer weten, tijdens hun studie komen ze erachter wat hun aandacht echt trekt. Dan gaan ze zich binnen de opleiding meer op dat vakgebied richten. De één ontdekt bijvoorbeeld een passie voor videobewerking, terwijl de ander een talent ontdekt voor interne communicatie. Vakken als Mens & Samenleving, Psychologie en Marketing worden door de studenten gevolgd.
De studenten werken vaak al in communicatie naast hun opleiding. Wat ze leren kunnen ze hierdoor meteen in de praktijk toepassen. Dat is waardevol voor bedrijven, omdat er binnen het communicatie vak vaak dingen veranderen. Nadat ze zich drie jaar hebben ingezet om het laatste jaar te bereiken gaan ze bezig met een afstudeerstage, die beoordeeld wordt op basis van een gemaakte scriptie. De afstudeerperiode wordt door veel studenten ervaren als een pittige periode, waar veel van hen verwacht wordt. Hulp voor tijdens die periode kan komen van tutoren die scriptiehulp hebben aangeboden. Hte is ook mogelijk om je eigen communicatie kennis over te brengen op andere studenten door je eigen diensten aan te maken.
Een afgestudeerde communicatiestudent kan voor veel bedrijven aan de slag. Tijdens de opleiding heeft de student als het goed is een idee gekregen van de specifieke functie waar hij of zij het beste bij past, binnen een communicatieteam. Je krijgt dan een functie die te maken kan hebben met websites, reclame of communicatiecampagnes, interne communicatie binnen een bedrijf of een andere baan waarbij men kennis van communicatie in kan zetten. Communicatiestudenten hebben ook economische vakken en houden van slimme manieren om geld te verdienen. Veel oud studenten bieden dus hun samenvattingen of uittreksels aan op Knoowy.