Studenten van de opleiding Communicatie verkopen hun samenvattingen voor HBO. De studiedocumenten helpen je beter voor te bereiden op de Communicatie tentamens.
Samenvatting van het boek Contentmarketing en community management; Steeds meer merken en organisaties houden zich bezig met het maken van content en het managen van community's. Het aantal contentstrategen, contentmarketeers, social media managers en com...
Ga je binnenkort de cursus Wft Basis 2020 doen? Met deze samenvatting wordt de inhoud van het boek 'Wft Basis' (235 pagina's) naar 57 pagina's teruggebracht (excl. voorblad, begrippenlijst, afkortingenlijst en voorbeeldberekeningen). Alle 1...
Duidelijke samenvatting van het boek Brand Design 6e editie, kort en bondig geschreven.
Dit is een eenvoudig en overzichtelijk essay van HVA 2020. Onderwerp: op welke wijze kan Channel Management bijdragen aan verbeterde communicatie en verkoop van een luxe product? Onderwerpen: beschrijving channel management, 6C-model, concurrentieanalyse, BUMM...
Dit is een goedgekeurd onderzoeksvoorstel van Inholland Diemen Communicatie deeltijd. Bedrijf: een cafe in Amsterdam. Probleem: zij vinden dat zij de 'verkeerde' doelgroep aantrekken. Vraag: hebben zij wel het juiste beeld van hun doelgroep en wat st...
Een paper geschreven voor NTI Bedrijfskunde, module bedrijfscommunicatie. In deze opdracht moet een fictief bedrijf winstgevend worden gemaakt met een communicatieplan. Ik heb de feedback bijgevoegd en in de literatuurlijst kun je precies zien wat er allemaal ...
Uitgebreide samenvatting - waardoor je GEEN boek meer nodig hebt - van de 9e (nieuwe!) druk het boek: 'Grondslagen van de marketing' van Bronis Verhage en Marjolein Visser. Tentamenstof van het vak Internationale marketing en communicatie van leerj...
Uitgebreiden samenvatting Basisboek Online Marketing – Visser en Sikkenga (3e druk): H1, H3, H5, H6, H7, H11, H12 + oefententamen en extra literatuur uit Grondslagen van de Marketing – Bronis Verhage (8e druk) Groen gearceerde tekst = hoorcollege lesstof...
Officieel tentamen van het vak Intercultural Communiction / Interculturele communicatie. Het tentamen bevat 16 vragen. Helaas zitten er geen antwoorden bij.
NCOI Moduleopdracht interne communicatie. Er is een communicatieplan geschreven voor een organisatie die de doorlooptijd van standaard orders wil verkorten. Met beschrijving van de organisatiecultuur, vragenlijst voor de analyse, uitwerkingen, communicatie kne...
Floor en van Raaij, DRUK 8: H1, H2, H3, H5, H6, H8, H9, H10, H12 oefententamen en extra literatuur model Birkigt & Stadler. Groen gearceerde tekst = hoorcollege lesstof HAN Nijmegen – opleiding Communicatie Samenvatting Marketingcommunicatiestrategie: Mark...
Moduleopdracht Online communicatie en social media NCOI, module online marketing
Communicatiecyclus O&O en O&I van Inholland Communicatie. (Juli 2020) De context is een nieuw modemerk in Nederland. Feedback: indeling gevolgd en over het algemeen prettig leesbaar. Mag iets minder 'techtaal' gebruiken zodat de leek het ook kan volg...
Dit is een geslaagd plan van aanpak voor Communicatie van Inholland Rotterdam. Onderwerp: hoe kan een zorgorganisatie vrijwilligers werven met welke communicatiestrategie? Het PVA is goed van opzet, maar er is verbetering mogelijk. Hoofd- en deelvragen zijn kl...
Dit document bevat een uitgebreide samenvatting van het boek en de bijbehorende collegereeks.
Wanneer je voor een zorgverzekeraar komt te werken, is het verplicht om je Wft-certificaat te behalen. Deze samenvatting bevat belangrijke stof die je voor het Wft-examen moet kennen.
Ga je binnenkort de cursus Wft Basis 2021 doen? Met deze samenvatting wordt de inhoud van het boek 'Wft Basis' (235 pagina's) naar 57 pagina's teruggebracht (excl. voorblad, begrippenlijst, afkortingenlijst en voorbeeldberekeningen). Alle 1...
Samenvatting van de gehele stof voor het tentamen van De Onderzoeker (Boek: Principes van Marktonderzoek, A. Burns & R. Bush). Duidelijke/concrete samenvatting met begrippen én definitie, opsommingen en voorbeelden. D.m.v. deze samenvatting heb ik een 9 voor ...
online communicatie en social media, ncoi, webdesign cijfer 10
Moduleopdracht social media, hbo online communicatie en social media, ncoi, cijfer 9
Iedere student die ooit te maken heeft gehad met het vak communicatie heeft het gezegde wel eens gehoord: ‘Communicatie is een breed vak.’ Dat is waarom studenten voor de opleiding kiezen. Tijdens een opleiding in communicatie leer je dingen over de meest uiteenlopende vormen van communiceren. De studenten kun je herkennen aan de tassen met camera’s, microfoons en andere gadgets die ze gebruiken tijdens hun opdrachten. Ze staan overal om video’s te maken of foto’s te schieten. Zijn ze daarmee klaar? Dan zoeken ze wel iets anders creatiefs om mee aan de slag te gaan. Op grote laptops maken ze bijvoorbeeld designs voor hun toekomstige bedrijven. De opleiding is niet alleen maar praktijk, de student moet ook gewoon uit boeken studeren! Ook zij volgen vakken, colleges en ze werken zich door honderden presentaties. Tussen de camera’s liggen samenvattingen en uittreksels, die ze leren voor hun examens, tentamens en opdrachten. Communicatiestudenten produceren niet alleen content, ze leren ook analyseren, kritisch kijken naar wat zij voor hun klant kunnen betekenen en hoe ze dat op een acceptabel niveau onderzoeken.
De meeste studenten hebben op de middelbare school gekozen voor vakken als economie, aardrijkskunde en geschiedenis. Ze hebben brede interesses, maar konden geen keuze maken voor een specifiek vak. Communicatiestudenten willen graag van heel veel onderwerpen meer weten, tijdens hun studie komen ze erachter wat hun aandacht echt trekt. Dan gaan ze zich binnen de opleiding meer op dat vakgebied richten. De één ontdekt bijvoorbeeld een passie voor videobewerking, terwijl de ander een talent ontdekt voor interne communicatie. Vakken als Mens & Samenleving, Psychologie en Marketing worden door de studenten gevolgd.
De studenten werken vaak al in communicatie naast hun opleiding. Wat ze leren kunnen ze hierdoor meteen in de praktijk toepassen. Dat is waardevol voor bedrijven, omdat er binnen het communicatie vak vaak dingen veranderen. Nadat ze zich drie jaar hebben ingezet om het laatste jaar te bereiken gaan ze bezig met een afstudeerstage, die beoordeeld wordt op basis van een gemaakte scriptie. De afstudeerperiode wordt door veel studenten ervaren als een pittige periode, waar veel van hen verwacht wordt. Hulp voor tijdens die periode kan komen van tutoren die scriptiehulp hebben aangeboden. Hte is ook mogelijk om je eigen communicatie kennis over te brengen op andere studenten door je eigen diensten aan te maken.
Een afgestudeerde communicatiestudent kan voor veel bedrijven aan de slag. Tijdens de opleiding heeft de student als het goed is een idee gekregen van de specifieke functie waar hij of zij het beste bij past, binnen een communicatieteam. Je krijgt dan een functie die te maken kan hebben met websites, reclame of communicatiecampagnes, interne communicatie binnen een bedrijf of een andere baan waarbij men kennis van communicatie in kan zetten. Communicatiestudenten hebben ook economische vakken en houden van slimme manieren om geld te verdienen. Veel oud studenten bieden dus hun samenvattingen of uittreksels aan op Knoowy.