Studenten van de opleiding Commerciële Economie verkopen hun samenvattingen voor HBO. De studiedocumenten helpen je beter voor te bereiden op de Commerciële Economie tentamens.
A comprehensive summary of the Intercultural Management course. The summary contains all the topics from the lessons that were asked in in the exam. This summary contains all the information you need to pass the test. I got an 8 on this test, but about 80%...
Perfecte samenvatting van hoofdstuk 3 van International Culture 1. Alle onderwerpen voor de toets zitten hier in. De samenvatting is overzichtelijk en goed door te lezen. Ik had een 8,3 voor de toets
Perfecte samenvatting van het vak Branding & Marketingcommunicatie vanuit het Edumundo boek. Bevat alle hoofdstukken voor het vak Branding die nodig zijn voor de toets. Heeft onderwerpen: inleiding, vervolg inleiding, merkidentiteit en positionering, marke...
In deze samenvatting is hoofdstuk 1 tot en met 12 van het Basisboek Online Marketing samengevat. De samenvatting is van de 4e druk van het boek. De samenvatting is eenvoudig te lezen en erg overzichtelijk. De belangrijkste stof is samengevat in deze samenv...
In deze samenvatting is marketingcommunicatie van het online Edumundo boek samengevat. De samenvatting is eenvoudig te lezen, erg overzichtelijk en bevat plaatjes van het boek. De belangrijkste stof is samengevat in deze samenvatting. Voor de toets had ik ...
In deze samenvatting is hoofdstuk 1, 2, 3 & 4 van het Basisboek Online Marketing samengevat. De samenvatting is van de 4e druk van het boek. De samenvatting is eenvoudig te lezen, erg overzichtelijk en bevat plaatjes uit het boek. De belangrijkste stof is ...
Verkoop en verdien aan je studiedocumenten. Upload vandaag je samenvatting en help de vele studenten die dagelijks zoeken naar jouw documenten. Gebruikers hebben al meer dan €315.000,00 verdiend.
Document uploadenEr is een micro-, meso- en macro-analyse uitgevoerd en hieruit is een SWOT samengesteld. Deze SWOT is uitgeklapt in een confrontatiematrix waaruit een kernissue naar voren is gekomen. Resultaat van dit operationeel accountplan is een actieplan met verschil...
Na de probleemstelling is de onderzoeksvraag bepaald: is er een significant verschil tussen de bekendheid van de laag-actieve productlijn. Ook zijn er een drietal deelvragen opgesteld die de probleemstelling ondersteunen en waar het kwantitatieve marktonde...
De huidige positionering is gezet op het gebied van prijs afgezet tegen de functionele waarde. Hierbij komt het product uit de bus voor een redelijke waarde voor een relatief hoge prijs. De gewenste positionering richt zich op een verhoogde functionele waa...
De interne en externe analyses hebben geleid tot een SWOT analyse en een confrontatiematrix. Als entreestrategie is gekozen voor indirecte export. De keuze voor een distributiepartner is sneller en goedkoper om op korte termijn een groter marktaandeel te ...
Er is intern en extern geanalyseerd waar de knelpunten zitten. Klanten geven in de survey van afgelopen jaar aan graag geïnformeerd te worden via e-mail en e-newsletters. Echter, sinds de start van de e-newsletter daalt de open-rate. Wanneer er verder wor...
Eindopdracht fase 1 waarbij de verschillende modules bij elkaar komen. Er is een omgevingsanalyse uitgevoerd op micro-, macro- en meso- niveau. Hieruit is een SWOT analyse gekomen welke in een confrontatiematrix is gezet. Hieruit is geconcludeerd dat de p...
Beoordeeld met een 8,0. Moduleopdracht voor Sales-B in combinatie met verkoopleiding. De verkoopstrategie bestaat uit vijf met elkaar samenhangende onderdelen, te weten CRM, Key-accountmanagement, Leiderschap, Coachen en Beloningssysteem. De strategie is...
Dit is een uitgebreide moduleopdracht als Eindopdracht fase 2 voor HBO Opleiding NCOI. Cijfer hiervoor was een 7,6 . Door uitvoerig een kwantitatief onderzoek uit te voeren en er conclusies aan te verbinden neigt dit steeds meer richting een scriptie. Gee...
Moduleopdracht Business Marketing NCOI, resultaat een 8,5 Vanuit de marketingstrategie is er een positioneringsmatrix en waardecurve opgemaakt. Bij de gesegmenteerde klanten zal de focus met name op niveau van partnership en innovatie zijn. De waardeprop...
Marketingcommunicatie 2021 pdf 1 Master TEW / HI (Marketing) Marketingcommunicatie Samenvatting Boek + Notities Q uickprinter Koningstraat Antwerpen EUR2 Nieuw!!! Online samenvattin... n deze samenvatting vind je o.a. handige voorbeelden en afbeeldingen d...
Dit document bevat een uitwerking van de case Tesla van een aantal Sales modellen, waaronder de salesfunnel, het PMC-model, het gehele salesproces & het inkoopportfolio van Kraljic. Het portfolio is geschreven als toetsing voor het vak salesmanagement en i...
Het succes van een scriptie Commerciële Economie hangt sterk af van de kwaliteit van de hoofdvraag. Een goede hoofdvraag is essentieel voor een gedegen afstudeeronderzoek, omdat deze de basis vormt van het hele onderzoeksproject en omdat-ie bepaalt welke ...
Een actuele samenvatting met aantekening van het vak Neuromarketing gegeven door Anita Cox. Het vak is een onderdeel van de minor E-Marketing and social media van Hogeschool Utrecht. Ideaal voor het leren van het tentamen, inclusief de opentoets vragen va...
In deze (uitgebreide) samenvatting van projectmanagement vind je alle essentiële aspecten die je nodig hebt om je tentamen tot een succes te brengen. Het bevat alle hoofdstukken m.u.v hoofdstuk 7. Samenvatkoning; effectief leren.
Bij de opleiding commerciële economie wordt je opgeleid om in een marketingomgeving te gaan werken. De opleiding wordt zowel in voltijd als in deeltijd gegeven. Tijdens de opleiding krijg je kennis over productontwikkeling, marktwerking en informatietechnologie. De studie bestaat uit zowel praktijkopdrachten als theorievakken, zoals
marktonderzoek,
sales,
marketing en
communicatie. In de praktijkopdrachten kan je je creativiteit kwijt en leer je hoe je een product op de markt moet zetten.
Het verschil tussen commerciële economie en bedrijfseconomie is dat je bij bedrijfseconomie meer berekeningen moet maken, begrotingen opstellen. De opleiding is daarmee meer cijfermatig. Bij commerciële economie gaat het om het bedenken van producten, verkopen en marketing. Competenties die je moet hebben als je commerciële economie gaat volgen zijn:
Je wordt toegelaten tot de hbo-opleiding commerciële economie als je een havo-, vwo- of mbo-4-diploma hebt. Met een havo- of vwo-diploma met het pakket Economie en Maatschappij word je direct toegelaten. Bij de pakketten Natuur en Gezondheid, en Natuur en Techniek moet je nog economie of management en organisatie gevolgd hebben, en bij het pakket Cultuur en Maatschappij komt daar nog eens wiskunde A of B bovenop voor havo.
Naast een laptop en een Office-pakket, heb je ook verschillende studieboeken nodig. Voorbeelden hiervan zijn:
Na het volgen van als je reguliere vakken, minor en een eerste stage, is het tijd om af te studeren. Je afstudeerstage loop je bij een bedrijf naar keuze, en hier schrijf je een scriptie over. Voor hulp bij het schrijven van je scriptie kan je terecht op Knoowy.
Nadat je bent afgestudeerd, kan je ervoor kiezen eerst nog een master te gaan doen, of gelijk een baan te zoeken. Door een master te volgen kan je je specialiseren in een bepaald gebied, of juist je kennis verbreden. Mogelijkheden voor het volgen van een master zijn onder andere
Business Administration,
Accountancy, of
Strategic Management
Kies je ervoor om te gaan werken? Dan kun je na het afronden van de opleiding onder andere aan de slag als productmanager, inkoper, accountmanager, of zelfstandig ondernemer. Meestal begin je net na je opleiding met een ondersteunende functie, waarna je doorstroomt naar banen met meer verantwoordelijkheid. Het startsalaris na het afronden van de opleiding ligt rond de €2320 bruto.