- Je bekeek:Literatuur Week 2 (Internaliserend) - 4.2C Behandeling
- Geüpload door:SelineBest
- Studie: Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.2C Behandeling
- 27 pagina's
Nederlandse samenvatting van alle literatuur van week 3 (externaliserend), inclusief tabellen met daarin de uitgewerkte interventies. De literatuur is samengevat aan de hand van de leerdoelen.
Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.2C BehandelingNederlandse samenvatting van alle literatuur van week 4 (preventie), inclusief tabellen met daarin de uitgewerkte interventies en effectstudies. Literatuur is samengevat aan de hand van de leerdoelen.
Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.2C BehandelingUitgebreide Nederlandse samenvatting van alle literatuur van week 5. De literatuur is samengevat aan de hand van de twee leerdoelen. Bij deze literatuur geen tabellen van interventies/effectstudies.
Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.2C BehandelingUitgebreide samenvatting van de literatuur van week 1: Handboek Forensische Orthopedagogiek (H1 t/m 7 en 9 t/m 12), Uithuisgeplaatste Jeugdigen (H1), en Gevoel is explosief materiaal (H2).
Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.3C Forensische OrthopedagogiekUitgebreide samenvatting van de literatuur van week 2: Handboek Forensische Orthopedagogiek (H14 t/m 17, 20 en 22), Uithuisgeplaatste Jeugdigen (H2 t/m 4, Interview Carolina), en Gevoel is explosief materiaal (H3).
Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.3C Forensische OrthopedagogiekUitgebreide samenvatting van de literatuur van week 3: Handboek Forensische Orthopedagogiek (H23 t/m 25, 27, 31, 33, 36 en 37), Uithuisgeplaatste Jeugdigen (H5, 6, 12 en 13), en Gevoel is explosief materiaal (H4).
Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.3C Forensische OrthopedagogiekUitgebreide samenvatting van de literatuur van week 4: Handboek Forensische Orthopedagogiek (H38, 39, 41, 43 t/m 47 en 51), Uithuisgeplaatste Jeugdigen (H16 en 17), en Gevoel is explosief materiaal (H5).
Erasmus Universiteit Rotterdam / Orthopedagogiek / 4.3C Forensische OrthopedagogiekNederlandse samenvatting van H1 t/m H5 en H8 t/m H10 van Research Methods van Passer (2017).
Erasmus Universiteit Rotterdam / Pedagogische Wetenschappen / Statisiek II Research MethodsSamenvatting van hoofdstuk 1, 2 en 3 van het boek 'Diagnostische cyclus een praktijkleer', achtste druk.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Diagnostiek De diagnostische cylcusHoofdstuk 16 samengevat. Achtste druk.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Diagnostiek Psychodiagnostiek voor de hulpverlening aan kinderen en adolescentenSamenvatting van het boek Diagnostische cyclus - Een praktijkleer door De Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en Van Aarle.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Diagnostische cyclus Een praktijkleerSamenvatting van het ´´Handboek psychodiagnostiek voor de hulpverlening aan kinderen´´ door Kievit, Tak
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Handboek psychodiagnostiek voor de hulpverlening aan kinderenDeel I: 'Introductie en beschrijvende statistiek' hoofdstuk 1 t/m 4 zijn vertaald van het Engels naar het Nederlands. Door het bestuderen van dit deel, moet je begrijpen en in staat zijn om elementaire beschrijvende statistische procedures te voeren. Deze o...
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Statistiek Statistics for the Behavioral SciencesRekenproblemen en dyscalculie is een handboek dat een overzicht geeft van de belangrijkste achtergronden van een verantwoorde onderkenning en aanpak van (ernstige) problemen in rekenen/wiskunde. Het omvat de Theorie, Onderzoek, Diagnostiek En Behandeling.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Rekenproblemen, Rekenstoornissen en Dyscalculie Rekenproblemen En DyscalculieReader Testtheorie bondig samengevat. In dit document wordt o.a.: het Model van Klassieke Testtheorie, Betrouwbaarheid, Validiteit en Factoranalyse besproken.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek /Deze samenvatting omvat: - Uitwerking van de hoorcolleges. - Gecombineerd met samenvatting van de verplichte artikelen:
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Neuropsychologische diagnostiek en behandeling in atypische populatiesSamenvatting van het boek Handboek Diagnostiek in de Leerlingbegeleiding door Verschueren en Koomen, geschreven voor de master Orthopedagogiek.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Werkveld Leerlingenzorg Handboek diagnostiek in de leerlingbegeleidingDit betreft een samenvatting van de 15 verplichte artikelen gecombineerd met de 3 colleges, voor het vak 'Hulpverlening aan delinquente jongeren' van de master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Utrecht.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Hulpverlening aan delinquente jongerenSamenvatting van het gehele boek 'Intelligentie en Sociale Competentie' door Tomic en Van der Molen.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Intelligentie en Sociale CompetentieHoofdstuk: 7, 10, 11, 12, 17. Onderwerpen in deze samenvatting zijn onder andere: factoranalyse, regressie, ANOVA en ANCOVA.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / MTS Discovering Statistics Using SPSSSamenvatting van het boek 'Interventies bij onderwijsleerproblemen' van Koomen en de Jong (2007).
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Werkveldcursus Leerlingenzorg Interventies bij OnderwijsleerproblemenDit document betreft een uitgebreide uitwerking van de vier colleges Neuropsychologische Diagnostiek en Behandeling in Atypische populaties gegeven door Lex Wijnant voor de master Orthopedagogiek.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek /Dit document betreft een uitgebreide uitwerking van de drie colleges gegeven voor het vak 'Hulpverlening aan delinquente jongeren' op de UU, master Orthopedagogiek.
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Hulpverlening aan Delinquente jongerenDeze samenvatting omvat de volgende artikelen: ⢠Bannink, F. P. (2006). De geboorte van oplossingsgerichte cognitieve gedragstherapie. ⢠Butterworth, B., Varma, S., & Laurillard, D. (2011). Dyscalculia: From brain to education. ⢠Calero, M....
Universiteit Utrecht / Orthopedagogiek / Leerlingenzorg