Samenvatting van alle stof behandeld in de oefenopgaven en werkopdrachten, inclusief notities gemaakt bij de colleges en de formules van het formuleblad zijn erin verwerkt. Deze formules worden uitgebreid beschreven wat betreft hoe in te vullen en wat de versc...
Radboud Universiteit Nijmegen / Onderwijskunde / PsychometrieOnderwerp: Hoe kan coaching effectief worden ingezet in de werksituatie uitgaande van de organisatievisie op de ontwikkeling van mens en organisatie? Deelonderwerpen: vormen van coaching, beoogde doelen coaching, bepalende variabelen van invloed, rol organisat...
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Master Thesis Case Study Effectieve inzet coaching in organisatiesEen duidelijke en overzichtelijke samenvatting van alle verplichte literatuur van de 2ejaars bachelorcursus Leren in Organisaties: Veranderingsinterventies (201400045) van de UU Weick & Quinn, Boonstra, Oreg, McLean, Straub, Razzouk, Poel & Van der Krogt, Tyn...
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Leren in Organisaties: VeranderingsinterventiesIn deze samenvatting wordt alle engelstalige literatuur voor de mastercursus Learning in Organizations (Educational Sciences) overzichtelijk samengevat. Ook belangrijke aanvullende concepten uit de hoorcolleges zijn toegevoegd, alsmede een aantal ezelsbruggetj...
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Learning in OrganizationsDit document bevat een zeer duidelijke samenvatting van hoofdstuk 1 t/m 9 van het boek Statistics - The Art and Science of Learning from Data van Agresti & Franklin (compiled by: Zwitser and Zijlstra). Het bevat goede voorbeelden en veel schematische, concrete...
Universiteit van Amsterdam / Onderwijskunde / Beschrijvende Statistiek Statistics The Art and Science of Learning from Data Samengesteld door RJ Zwitser en BJH ZijlstraIn deze samenvatting wordt alle verplichte literatuur, zowel van het theoretische als statistiekgedeelte, alsmede de colleges van het vak Assessment en Evaluatie samengevat.
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Ontwikkelen van assessment- en evaluatie-instrumenten voor onderwijssituaties Toetsen in het Hoger OnderwijsThis is a summary of all literature and lectures for the course Instructional Design and Evaluation (ID&E) Educational Sciences, Utrecht University. The summary is presented in the form of slides, divided per week and per author, to facilitate learning. Each w...
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Instructional Design and EvaluationSamenvatting van alle modellen uit de artikelen. Gebaseerd op de Cheatsheets, leesvragen en hoorcolleges: Dit document is genoeg om een ruime voldoende te halen (in ons geval beide een 7.8)!
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Lio: VeranderingsinterventiesSV boek hoofdstukken Boeije, weblectures en artikelen van premastervak PM: Onderzoeksvaardigheden/Leeronderzoek
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde /Samenvatting hoorcolleges (5x), boek Influence (Cialdini) en artikelen. Artikelen: - Hamann, Reese, Seewald, & Loeschinger - Knowles & Riner - Elaboration Likelihood Model - Wagner & Petty - Friese, Wänke, & Plessner - Moyer-Gusé - Gass & Seiter -
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Sociale Beïnvloeding, Voorlichting en Reclame (SBVR) InfluenceIn dit document staan alle statistische toetsen die gebruikt worden bij deeltentamen 1 van MiOO. Inclusief voorbeelden, uitleg van assumpties, een overzichtelijk en handig schema. Ook zijn alle toetsen nog uitgebreid toegelicht paddigrammen. Dit is allemaal ...
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Methode in Onderwijskundig OnderzoekWeblectures van het vak leeronderzoek (ook te gebruiken voor MiOO deeltentamen 2) en de artikelen die hierbij horen samengevat. Israel, Johnson & Onwuegbuzie, Gideon + weblectures
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / LeeronderzoekUitgebreide, zeer complete NL samenvatting van Analysis in Qualitative Research H1, H4, H5, H6, H7 en H9
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Onderzoeksvaardigheden - Leeronderzoek Analysis in Qualitative ResearchSV colleges (8x) en artikelen (28x) van Mastervak Instructional Design and Evaluation (IDE)
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde /SV colleges (6x) en artikelen (18x) van LiO Mastervak Onderwijswetenschappen UU.
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde /Samenvattingen: J.J. Boonstra, Lopen over water: over dynamiek van organiseren, vernieuwen en leren Paavola, Models of innovative Knowledge Communities and Three Metaphors of Learning Samenvatting Poell en Krogt, The Role of Human Resource Development in Organ...
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / 2015-2016 4 leren in organisaties: vranderingsinterventiesSV colleges en artikelen Deeltentamen 1 van PM/MV: LiO: veranderingsinterventies (ovi)
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde /SV H13 Jones en artikelen Deeltentamen 2 van PM/MV: LiO: veranderingsinterventies (ovi)
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde /Duidelijke samenvatting van artikelen Leren in Organisaties eerste deeltentamen. Onderstaand een lijst van welke artikelen zijn samengevat: 1. The challenge of innovation Implementation – Klein & Sorra 2. Dynamics in organizational change and learning – Ja...
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde /Samenvatting van het artikel De opvoedbare mens van Jan Bransen.
Radboud Universiteit Nijmegen / Onderwijskunde / Wijsgerige Historische pedagogiek De opvoedbare mensSamenvatting van hoofdstuk 15 van het boek: Praktische didactiek van Natuuronderwijs.
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Praktische didactiek voor natuuronderwijsAlle aantekeningen van de hoorcolleges van Inleiding in de Onderwijskunde (Universiteit Utrecht 2015).
Universiteit Utrecht / Onderwijskunde / Inleiding in de OnderwijskundeSamenvatting Analogieën tussen begrippen ontwikkelen van Jan Bransen
Radboud Universiteit Nijmegen / Onderwijskunde / Wijsgerige Historische pedagogiek Analogieen tussen begrippen ontwikkelenVoor het vak Instructiepsychologie en -technologie. Inhoud: overzicht/ schema van volgende visies: Associationistische/ behavioristische benaderingen, cognitieve benadering, constructivisme, situated cognition Met behulp van dit schema kan je de verschillende ...
KU Leuven / Onderwijskunde / Instructiepsychologie en -technologie Instructiepsychologie en technologieDeze samenvatting omvat ALLE leerstof te kennen voor vakken waarbij de focus ligt op de ontwikkeling van leerlingen en de link met het onderwijs. Het document is GEBASEERD OP HET BOEK 'Ontwikkelingspsychologie van Robert S Feldman'. Er is ook een I...
KU Leuven / Onderwijskunde / Ontwikkeling van Leerlingen Handboek ontwikkelingspsychologie