Gebruik de 32 oefenvragen om jezelf voor te bereiden en te testen of je de leerstof kent.
Koop de oefenvragen en wees voorbereid voor je volgende toets.
In winkelwagenWat zijn de voordelen van bewegingsonderwijs?
Bewegingsonderwijs biedt kinderen de mogelijkheid om met andere kinderen te spelen en zich te ontwikkelen op verschillende gebieden. Het stimuleert ook het buitenschools bewegen.
input text value
Waarom is het belangrijk dat kinderen bekend zijn met een breed scala aan bewegingsactiviteiten?
Veel activiteiten die kinderen buiten schooltijd kunnen doen, zijn bewegingsactiviteiten. Het is belangrijk dat kinderen met verschillende activiteiten bekend zijn en kunnen deelnemen.
input text value
Hoe kan bewegingsonderwijs indirect stimuleren om buiten school te bewegen?
Door kinderen enthousiast te maken voor bewegingsactiviteiten op school, kunnen ze ook gemotiveerd worden om buiten schooltijd te bewegen.
input text value
Wat zijn de doelstellingen van bewegingsonderwijs?
De doelstellingen van bewegingsonderwijs zijn het leren deelnemen aan bewegingsactiviteiten, het leren met anderen deel te nemen aan bewegingssituaties en het leren op eigen wijze met anderen deel te nemen aan bewegingssituaties.
input text value
Wat wordt bedoeld met het organiseren van een bewegingssituatie?
Het organiseren van een bewegingssituatie houdt in dat de leerkracht de les bewegingsonderwijs inricht, instrueert en organiseert, zodat de kinderen kunnen deelnemen aan bewegingssituaties.
input text value
Wat wordt bedoeld met het optimaliseren van een bewegingsactiviteit?
Het optimaliseren van een bewegingsactiviteit betekent dat de leerkracht het bewegingsgedrag van kinderen begeleidt, zodat ze beter leren deelnemen aan bewegingsactiviteiten.
input text value
Wat wordt bedoeld met het ontplooien van de wijze waarop het kind een situatie doet?
Het ontplooien van de wijze waarop het kind een situatie doet, houdt in dat de leerkracht aandacht besteedt aan de beleving van kinderen, zodat ze hun eigen leermogelijkheden leren waarderen, behouden en hiervan genieten.
input text value
Wat zijn reguleringsdoelen in het bewegingsonderwijs?
Reguleringsdoelen zijn doelen binnen de organisatie van een bewegingssituatie, zoals het op gang houden van de les.
input text value
Koop de oefenvragen en wees voorbereid voor je volgende toets.
In winkelwagenLeer je de oefenvragen liever vanaf papier? Download dan de 32 oefenvragen als PDF.
In winkelwagenVerdien geld met het maken van oefenvragen en leer direct voor je aankomende toets.
Oefenvragen makenQ1: Wat zijn de voordelen van bewegingsonderwijs?A1: Bewegingsonderwijs biedt kinderen de mogelijkheid om met andere kinderen te spelen en zich te ontwikkelen op verschillende gebieden. Het stimuleert ook het buitenschools bewegen.Q2: Waarom is het belangrijk dat kinderen bekend zijn met een breed scala aan bewegingsactiviteiten?A2: Veel activiteiten die kinderen buiten schooltijd kunnen doen, zijn bewegingsactiviteiten. Het is belangrijk dat kinderen met verschillende activiteiten bekend zijn en kunnen deelnemen.Q3: Hoe kan bewegingsonderwijs indirect stimuleren om buiten school te bewegen?A3: Door kinderen enthousiast te maken voor bewegingsactiviteiten op school, kunnen ze ook gemotiveerd worden om buiten schooltijd te bewegen.Q4: Wat zijn de doelstellingen van bewegingsonderwijs?A4: De doelstellingen van bewegingsonderwijs zijn het leren deelnemen aan bewegingsactiviteiten, het leren met anderen deel te nemen aan bewegingssituaties en het leren op eigen wijze met anderen deel te nemen aan bewegingssituaties.Q5: Wat wordt bedoeld met het organiseren van een bewegingssituatie?A5: Het organiseren van een bewegingssituatie houdt in dat de leerkracht de les bewegingsonderwijs inricht, instrueert en organiseert, zodat de kinderen kunnen deelnemen aan bewegingssituaties.Q6: Wat wordt bedoeld met het optimaliseren van een bewegingsactiviteit?A6: Het optimaliseren van een bewegingsactiviteit betekent dat de leerkracht het bewegingsgedrag van kinderen begeleidt, zodat ze beter leren deelnemen aan bewegingsactiviteiten.Q7: Wat wordt bedoeld met het ontplooien van de wijze waarop het kind een situatie doet?A7: Het ontplooien van de wijze waarop het kind een situatie doet, houdt in dat de leerkracht aandacht besteedt aan de beleving van kinderen, zodat ze hun eigen leermogelijkheden leren waarderen, behouden en hiervan genieten.Q8: Wat zijn reguleringsdoelen in het bewegingsonderwijs?A8: Reguleringsdoelen zijn doelen binnen de organisatie van een bewegingssituatie, zoals het op gang houden van de les.Q9: Wat zijn bewegingsdoelen in het bewegingsonderwijs?A9: Bewegingsdoelen zijn doelen gericht op het optimaliseren van een bewegingsactiviteit, waarbij het kind beter leert deelnemen aan een bewegingsactiviteit.Q10: Wat zijn belevingsdoelen in het bewegingsonderwijs?A10: Belevingsdoelen zijn doelen gericht op de invulling van de eigenwijze van deelname van een kind aan een bewegingssituatie.Q11: Wat wordt bedoeld met de beginsituatie in het voorbereiden van bewegingsonderwijs?A11: De beginsituatie heeft vooral een negatieve inperkende functie en sluit bepaalde keuzes uit bij het voorbereiden van bewegingsonderwijs.Q12: Wat wordt bedoeld met AARDE in het voorbereiden van bewegingsonderwijs?A12: AARDE is een metafoor voor een vruchtbare, rijke en leerzame bewegingssituatie, waarin veel te beleven valt. Het staat voor Activiteitomschrijving, Arrangement, Regels, Doelen en Extras.Q13: Wat is het belang van het verzamelen van informatie tijdens het begeleiden van bewegingssituaties?A13: Het verzamelen van informatie helpt de leerkracht om de voortgang van de kinderen te volgen en eventuele aanpassingen te maken in de begeleiding.Q14: Welke methoden kunnen worden gebruikt om informatie te verzamelen tijdens het begeleiden van bewegingssituaties?A14: De leerkracht kan informatie verzamelen door te observeren, gesprekken te voeren en zelf deel te nemen aan de activiteit.Q15: Wat is het belang van leerhulp geven tijdens het begeleiden van bewegingssituaties?A15: Leerhulp geven helpt kinderen om beter te kunnen deelnemen aan de bewegingsactiviteit en zich verder te ontwikkelen.Q16: Welke vormen van leerhulp kunnen worden gegeven tijdens het begeleiden van bewegingssituaties?A16: Leerhulp kan bestaan uit het aanpassen van het arrangement, het geven van een andere opdracht, het geven van aanwijzingen, het geven van een voorbeeld of fysieke hulp bieden.Q17: Wat wordt bedoeld met het variëren van lesgeefstijlen tijdens het begeleiden van bewegingssituaties?A17: Het variëren van lesgeefstijlen houdt in dat de leerkracht verschillende benaderingen gebruikt om de bewegingssituatie te begeleiden, zoals coachen, instrueren, organiseren en scheidsrechteren.Q18: Wat is het belang van het vergroten van de inbreng van kinderen tijdens het begeleiden van bewegingssituaties?A18: Het vergroten van de inbreng van kinderen zorgt ervoor dat ze actiever betrokken zijn bij de bewegingssituatie en meer verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leerproces.Q19: Wat zijn de voordelen van een klassikale les in het bewegingsonderwijs?A19: De voordelen van een klassikale les zijn dat het overzicht gemakkelijk behouden kan worden, er een gezamenlijk gevoel gecreëerd kan worden en nieuwe spellen gemakkelijk geïntroduceerd kunnen worden.Q20: Wat zijn de nadelen van een klassikale les in het bewegingsonderwijs?A20: De nadelen van een klassikale les zijn dat de leerkracht in het middelpunt van de belangstelling staat, differentiëren lastig kan zijn en de les moeilijk echt leerzaam kan worden door korte leermomenten.Q21: Wat zijn de voordelen van een groepjesles in het bewegingsonderwijs?A21: De voordelen van een groepjesles zijn dat de leerkracht meer beurten en leermomenten kan creëren, er een gevarieerd aanbod is en het oog van de groep minder nadrukkelijk aanwezig is.Q22: Wat zijn de nadelen van een groepjesles in het bewegingsonderwijs?A22: De nadelen van een groepjesles zijn dat het in het begin moeilijk kan zijn om het overzicht te bewaren, het kiezen van geschikte activiteiten lastig kan zijn en instructie van nieuwe activiteiten langer kan duren.Q23: Wat zijn de voordelen van een vrije les in het bewegingsonderwijs?A23: De voordelen van een vrije les zijn dat er tegemoetgekomen kan worden aan de interesses van kinderen, er een gevarieerd aanbod is en de leerkracht goed kan observeren en inspelen op het individuele kind.Q24: Wat zijn de nadelen van een vrije les in het bewegingsonderwijs?A24: De nadelen van een vrije les zijn dat de les minder overzichtelijk kan zijn, het opbouwen van arrangementen veel tijd kan kosten en kinderen soms lang moeten wachten bij een activiteit die ze graag willen doen.Q25: Wat zijn de randvoorwaarden voor het organiseren van bewegingssituaties?A25: De randvoorwaarden zijn onder andere de beschikbaarheid van ruimte en materiaal, de gymtijden, het lesrooster, de gymgroepen, de keuze van activiteiten en de veiligheid.Q26: Welke organisatievormen kunnen worden gebruikt bij het organiseren van bewegingssituaties?A26: De organisatievormen zijn de klassikale les, de groepjesles en de vrije les.Q27: Wat zijn de voordelen van een groepjesles bij het organiseren van bewegingssituaties?A27: De voordelen van een groepjesles zijn dat de leerkracht meer begeleiding kan bieden, er meerdere activiteiten naast elkaar kunnen plaatsvinden en het beter mogelijk is om in te spelen op de interesse en het niveau van de kinderen.Q28: Wat is de volgorde van handelen bij het organiseren van een groepjesles?A28: De volgorde van handelen bestaat uit het starten van de les en het uitleggen van de activiteit.Q29: Wat is het belang van het starten van de les bij het organiseren van een groepjesles?A29: Het starten van de les omvat het klaarzetten en ontvangen van de kinderen, zodat de activiteit goed van start kan gaan.Q30: Wat is het belang van het uitleggen van de activiteit bij het organiseren van een groepjesles?A30: Het uitleggen van de activiteit zorgt ervoor dat de kinderen weten wat er van hen wordt verwacht en hoe ze kunnen deelnemen aan de activiteit.Q31: Wat is het belang van evalueren in het bewegingsonderwijs?A31: Evalueren helpt de leerkracht om te beoordelen of de doelen van de les zijn bereikt en om eventuele verbeterpunten te identificeren.Q32: Op welke manieren kan er geëvalueerd worden in het bewegingsonderwijs?A32: Er kan geëvalueerd worden via productevaluatie, procesevaluatie en privé-evaluatie. Productevaluatie kijkt naar de doelen van de les, procesevaluatie kijkt naar het proces van de les en privé-evaluatie kijkt naar individuele verbeterpunten.
32 oefenvragen
Nederlands
03-04-2024
HBO / Windesheim / Leraar Basisonderwijs / Bewegingsonderwijs
Door een samenvatting van Knoowy hoef je niet per se meer een boek te kopen die veel geld kost en die je waarschijnlijk daarna toch niet meer gebruikt. Toch staan in deze samenvatting alle belangrijke dingen die in het boek staan.
Het is de moeite waard om via knoowy samenvattingen op te zoeken voor je lesmethoden.
Ik vind het een hele fijne website, het heeft mij goed geholpen met leren.
Knoowy moet je zeker gebruiken want dit gaat je in je voordeel werken met je planning.
Goede samenvattingen die je een hoop tijd besparen. De kosten zijn ook erg redelijk.
Dit is de beste manier van samenvatten! Ik gebruik Knoowy om samenvatting te vinden over het onderwerp waar ik een toets over krijg. Dan vind ik het altijd, dat is erg fijn!
Een aanrader, snel hulp en betrouwbare website. Niet verder zoeken als je professionele iemand zoekt die jouw verslagen zorgvuldig kan nakijken!
Een toegankelijke site. Makkelijk te bestellen. Na betaling wordt de samenvattingen direct geleverd. Je hoeft dus niet te wachten.