Download direct samenvattingen en andere HBO studiedocumenten voor de opleiding gezondheid en technologie aan de saxion. Bereid je goed voor op een toets met oefententamens en aantekeningen van onder andere Anatomie & fysiologie en Anatomie en fysiologie.
Op deze lijst staan 20 (categorieën van) medische technologieën die je in gebruik moet zien (V1: vinden & weten), gebruiken (V2: veilig & vaardig gebruiken of omschrijven (V3: vertrouwen, V4: vertellen, V5: verdiepen, V6: verbeteren of vernieuwen of V8: voor...
Arthroscopie van Knie en Schouder; Meniscusoperatie, VKB. Laag- en middencomplexe operaties aan Knie en Schouder. Kennistoets 1 Operatieassistenten Studiejaar 3. Toetsstof (10-2019) controle 10-10-2019. Uit de informatie afkomstig van Orthopedische Chirurgie (...
Microlaryngoscopie, TE, Paracentese. Kennistoets 1 Operatieassistenten. Toetsstof (10-2019). Keel-neus en oorchirurgie (Mulder,2016): Hoofdstuk 4 paragraaf 4.1 vanaf het kopje: De meestvoorkomende aandoeningen van het middenoor - Hoofdstuk 10 - Hoofdstuk 11 pa...
Samenvatting voor kennistoets 1.1 VZ. Voor deze kennistoets had ik een 8.
Voor de opleiding Gezondheid & Technologie / HBO-V, leerjaar 1, is dit het verslag dat geschreven moest worden voor Morele Oordeelsvorming. Hierin staat een analyse van de de morele thema, over de beroepscode en de verschillende vormen van ethiek (plichtenethi...
Alle stof voor de toetsen van kwartiel 1 van het vak Klinisch Redeneren (KR). Voor de opleiding Gezondheid & Technologie (G&T) en HBO-V. Ik heb voor alle toetsen een voldoende gehaald met deze eigen gemaakte samenvattingen. Er zijn ook bestanden te downloaden ...
Alle stof voor de toetsen van kwartiel 1 van het vak Verpleegkundige Zorgverlening (VZ). Voor de opleiding Gezondheid & Technologie (G&T) en HBO-V. Ik heb voor alle toetsen een voldoende gehaald met deze eigen gemaakte samenvattingen. Er zijn ook bestanden te ...
Alle stof voor de toetsen van kwartiel 1 van het vak Geneeskunde (GK). Voor de opleiding Gezondheid & Technologie (G&T) en HBO-V. Ik heb voor alle toetsen een voldoende gehaald met deze eigen gemaakte samenvattingen. Er zijn ook bestanden te downloaden voor al...
Kennistoets 1 Operatieassistent studiejaar 3. Urologische chirurgie (Boele, 2016): Hoofdstuk: 10 paragraaf 10.1 en 10.2 - hoofdstuk 22 paragraaf 22.1 en 22.2 - hoofdstuk 23 - hoofdstuk 25 paragraaf 25.1/25.2/25.3/25.4/25.5/25.6 en 25.7.
Hoofdstuk 3- schouderoperaties; Paragraaf 3.1 t/m 3.3. - Hoofdstuk 4-Schouderluxaties. - Hoofdstuk 15- Knieoperaties; Inleiding en Paragraaf 15.1. - Hoofdstuk 17-Arthroscopische operaties. - Hoofdstuk 18-Arthroscopische operaties schouder tot Paragraaf 18.3. -...
Orthopedische chirurgie, Margret Beliën (2016). Bevat: - Hoofdstuk 3- schouderoperaties; Paragraaf 3.3 t/m 3.3.3. - Hoofdstuk 4-Schouderluxaties. - Hoofdstuk 15- Knieoperaties; Inleiding en Paragraaf 15.1. - Hoofdstuk 17-Arthroscopische operaties. - Hoofd...
Uit leerboek orthopedie (Verhaar & Mourik, 2013) paragrafen: 25.4 t/m 25.9 & 28.6 t/m 28.7.
Keel-, neus- en oorchirurgie H1 (paragraaf 1.2, 1.3.1 t/m 1.3.2), H2, H3, H4 (paragraaf 4.1), H10 en H11. Auteur: Hanneke Mulder. Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum. Print ISBN: 978-90-368-1140-8. Elektronisch ISBN: 978-90-368-1141-5.
Leerboek keel-neus-oorheelkunde en hoofd-halschirurgie. Redacteuren: N. de Vries, P.H. van de Heyning, C.R. Leemans. Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum. Print ISBN: 978-90-313-9806-5. Elektronisch ISBN: 978-90-313-9807-2.
Opdracht voor Gezondheid en Technologie, leerjaar 2. Ik heb hiervoor 3 punten (van de 3) gekregen met het commentaar: prima uitgewerkt.
Opdracht voor Gezondheid en Technologie, leerjaar 2. Ik heb hiervoor 3 punten ( van de 3) gekregen met het commentaar: prima uitgewerkt, complimenten.
Opdracht voor Gezondheid en Technologie, leerjaar 2. Ik heb hiervoor 3 punten ( van de 3) gekregen met het commentaar: complimenten voor de uitwerking, de uitwerking van de technologie kan uitgebreider, nu erg kort door de bocht.
Opdracht voor Gezondheid en Technologie, leerjaar 2. Ik heb hiervoor 3 punten ( van de 3) gekregen met het commentaar: Net verslag Bijna volledig. De procedure van het werkelijk inzetten mist nog. Wie brengt het, wie installeert, wie is bereikbaar voor vragen,...
Opdracht vanuit de opleiding Gezondheid en Technologie, leerjaar 2. Ik heb hiervoor 2 (van de 3) punten gekregen met het commentaar: Hoe ziet het er nu uit voor Cor en Harry, wat kunnen zij verwachten, dat kunnen ze er niet heel gemakkelijk uithalen. daarom ee...
De opdracht Zorginnovatie & Ondernemerschap en Onderzoek, tovertafel tegen verveling. Dit is voor de opleiding Gezondheid en Technologie, leerjaar 2 tijdens de stage.
Je hoort het vaak op de middelbare school, dat een leerling ‘iets met zorg’ wil gaan doen. Ze kiezen vaak het vak biologie, maar ook vaak natuurkunde en scheikunde. Sommigen scholieren met interesse voor biologie kiezen voor de studie verpleegkunde. Maar andere studenten hebben al een specifieker idee van wat ze in de zorg willen doen. Zij willen door middel van techniek de zorg voor patiënten vernieuwen en daarmee verbeteren. Deze studenten kunnen terecht bij de studie Gezondheid & Technologie. Zij worden dan opgeleid tot verpleegkundige, maar krijgen daarbij ook les in bijvoorbeeld informatietechnologie, onderzoek doen en toepassen, en innovatie en organisatie. Op hun diploma van verpleegkunde krijgen zij een aantekening voor technologie.
Een G&T student volgt bijna dezelfde vakken als een verpleegkundige student. Beiden leren de medische kennis die iemand nodig heeft om zorg te bieden en de skills zoals communicatie tussen collega’s en met patiënten. Anders dan de verpleegkundige student let een G&T student ook op problemen in de zorg. In plaats van de problemen van een individuele patiënt, kijken zij naar de problemen die zich voordoen in de instellingen die de zorg bieden. Zij kijken naar maatschappelijke trends en hoe de technologie zich ontwikkelt. Tijdens hun colleges en in hun huiswerkopdrachten leren zij hoe ze deze ontwikkelingen kunnen inzetten om ziekenhuizen en andere zorgaanbieders te helpen. Dit leren zij natuurlijk deels door te leren uit boeken of ze downloaden een samenvatting via Knoowy om tijd en geld te besparen. Hiermee kunnen ze leren voor toetsen of praktijkopdrachten die becijferd worden.
Theoretische tentamens waarvoor je moet leren uit boeken vinden vooral plaats in het eerste deel van de opleiding. Na ongeveer anderhalf jaar gaan de studenten vooral in de praktijk aan de slag. Ze gaan bijvoorbeeld op stage waar ze meelopen bij een medisch bedrijf, terwijl ze opdrachten vanuit hun school en opleiding uitvoeren. Tijdens deze praktijkopdrachten is het soms fijn om eens met iemand te gaan zitten om te kijken hoe je dit het beste vastlegt, zodat je goede eindcijfers haalt. Studenten nemen bijles of huren bijvoorbeeld via Knoowy iemand in die hun kan helpen met hun opdrachten. De grootste praktijkopdracht is het afstuderen, waarvoor een scriptie geschreven moet worden. Of de student zijn diploma krijgt hangt af van die scriptie, dat is dus best een spannende tijd! Voor hulp kunnen zij gelukkig terecht bij scriptiehulp op Knoowy.
Studenten met een G&T-diploma kunnen hetzelfde werk doen als andere afgestudeerde verpleegkundigen. Maar daarnaast hebben ze nog meer opties, er bestaat namelijk zoiets als technologieverpleegkundige of innovatie adviseur. Deze banen focussen op het oplossen van problemen die medische professionals ervaren tijdens het aanbieden van zorg.
Er is veel vraag naar medisch opgeleiden, waardoor de baankans met een Gezondheid & Technologie diploma maar liefst 93 procent is!
Samenvattingen die studenten Gezondheid & Technologie maken tijdens hun studie kunnen verkocht worden aan lagere jaars studenten. Ook kunnen ze hun kennis inzetten via studiehulp of scriptiehulp om nieuwe studenten te helpen met hun studie! Daarmee kunnen ze geld verdienen, een win-win situatie dus!