Dit is een samenvatting voor het tentamen van Beroep 3A van de lerarenopleiding Nederlands 1e jaar.
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Beroep 3a Van leertheorie naar onderwijspraktijk door T. van der Veen en J. van der WalDit is het onderzoeksverslag van Beroep 3A van de docentenopleiding Nederlands.
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Beroep 3aVerplichte opdracht pedagogen - Column over Pestalozzi en zijn kijk op onderwijs
Driestar Hogeschool / Leraar 2e graad Nederlands / PedagogenSchema van de historisch avant-garde stromingen en belangrijke punten en begrippen uit hs 7 tot en met 9 uit het boek Literatuur van de moderne tijd.
Fontys Hogescholen / Leraar 2e graad Nederlands / Moderne letterkunde literatuur van de moderne tijdEen overzichtelijke samenvatting van hoofdstuk 10 t/m hoofdstuk 20 van taal en taalwetenschap.
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Taalkunde Taal en taalwetenschap door Anne E. Baker, Jan Don, Kees HengeveldDit is een samenvatting uit het boek Taal en Taalwetenschap van Baker. Het betreft de hoofdstukken over morfologie, fonetiek en fonologie.
Fontys Hogescholen / Leraar 2e graad Nederlands / Nederlands Taal en Taalwetenschap door Anne E. BakerVerkoop en verdien aan je studiedocumenten. Upload vandaag je samenvatting en help de vele studenten die dagelijks zoeken naar jouw documenten. Gebruikers hebben al meer dan €315.000,00 verdiend.
Document uploadenSamenvatting van het gehele boek in begrijpelijke taal. BOEK: VAN LEERTHEORIE NAAR ONDERWIJSPRAKTIJK AUTEURS: VAN DER VEEN, T.; VAN DER WAL, J. UITGEVERIJ: NOORDHOFF UITGEVERS ISBN: 9789001866204 Leerdoelen zijn vermeld.
Hogeschool Rotterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Onderwijspsychologie VAN LEERTHEORIE NAAR ONDERWIJSPRAKTIJK door VAN DER VEEN, T.; VAN DER WAL, J.Mijn mediadossier voor het vak Literatuur en Vertellen aan de Hogeschool van Amsterdam. Het bevat tien mini-essays en één groot essay. Ik heb met dit dossier een acht behaald!
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuur en vertellenMijn verslag voor BO5A. Ik heb gekozen voor een leerstijlenenquête bij deelopdracht 1, differentiatie in interesses bij deelopdracht 2 een reflectiegesprek over schrijfvaardigheid bij deelopdracht 3.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / BO5Mijn zelfevaluatie van jaar drie. Deze heb ik gemaakt ter voorbereiding op het assesment LIO-start/BP2-gesprek. De zelfevaluatie is geschreven aan de hand van alle competenties van de lerarenopleiding.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / SLB/Assesment lio-startMijn visiestuk van jaar drie. Deze heb ik gemaakt ter voorbereiding op het assesment LIO-start/BP2-gesprek. Het visiestuk bestaat uit vier hoofdstukken en een nawoord.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / SLB/Assesment lio-startIn de talloze handleidingen voor mondelinge en schriftelijke communicatie tref je zelden adviezen aan voor het oplossen van interactieproblemen. STRATEGISCH COMMUNICEREN voorziet daarin. De auteur confronteert de lezer met tal van lastige communicatiesitua...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Strategisch communiceren door Dick SpringorumAlle tentamenstof van het vak canon 2 van de lerarenopleiding Nederlands (Hogeschool Rotterdam)
Hogeschool Rotterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Canon 2Een uitgebreide samenvatting van het boek Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding hfd. 1 t/m 4.
Hogeschool Rotterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Adolescentiepsychologie Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding door Jos van der Wal, Jacob de Wilde, Ineke de MooijSamenvatting van een groot deel van het boek Nederlands in de onderbouw, dat gebruikt wordt bij vakdidactiek op de opleiding tot tweedegraads docent Nederlands. De eerste vier hoofdstukken (inleiding, lezen, schrijven, spreken/luisteren) zijn volledig same...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Didactiek taalvaardigheid Nederlands in de onderbouw Een praktische didactiek door Bonset, De Boer, EkensSamenvatting van het standaardwerk van Huizenga (2010). Het grootste gedeelte van het boek is samengevat: H1, H2, H4, H5, H6, H7 en H10. Van H8 zijn de eerste twee paragrafen samengevat.
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Spellingdidactiek Taal Didactiek Spelling door HuizengaSamenvatting van de hoofdstukken 1, 2, 5 en 6 (t/m 6.5) van het handboek dat gebruikt wordt voor NT2-didactiek.
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / NT2-didactiek Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs door Bossers, Kuiken & Vermeer (red.)Dit document bevat een samenvatting van een groot deel van het boek Taal & Didactiek: Spelling van Huizenga uit 2010. De hoofdstukken 1, 2, 4, 5, 6 en 10 zijn volledig samengevat. Van hoofdstuk 8 zijn de eerste twee paragrafen.
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Spellingdidactiek Spelling Taal Didactiek door Henk HuizengaEen samenvatting van het Handboek Spelling (van De Schryver en Neijt) dat gebruikt wordt voor het vak BKOS (Brede Kijk op Spelling). Alle hoofdstukken (1 t/m 12) met relevante informatie zijn samengevat. Deze samenvatting is dus ook inclusief werkwoordspel...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Bkos, werkwoordspelling Handboek Spelling door Johan de Schrver en Anneke NeijtSamenvatting van een groot deel van het boek taal en taalwetenschap. De hoofdstukken 1 en 3, Deel II (H4 en H5) en H6 en H7 zijn samengevat. Vanaf H10 t/m H20 is het gehele boek samengevat.
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Taalkunde Taal en taalwetenschap door Baker, Don & Hengeveld