Uiteenzetting gemaakt als opdracht voor de Minor NT2 van de Hogeschool te Utrecht. Alle aspecten van goed NT2-onderwijs komen aan bod: ABCD-model van Neuner, taalcontact, functionele taalvaardigheid en zelfstandig leren. Inclusief mindmaps waarin er een li...
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Minor NT2In dit document is antwoord gegeven op de zelftoetsvragen aan het einde van hoofdstuk 2: Taalonderwijs en didactiek uit het boek: Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs.
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Minor NT2 Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijsSamenvatting van H2, 4, 5, 6, 8, 9, 10 dus geen samenvatting van het hele boek! Geschreven voor Literatuur 7 lerarenopleiding Nederlands tweedegraads
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuur Het leven van teksten door Wurth & RigneyDit is een samenvatting van het boek 'Literatuur van de moderne tijd' (Van Boven & Kemperink, 2006). Ik heb deze samenvatting gemaakt voor het vak 'literatuur 4' dat ik volgde op de lerarenopleiding Nederlands. Hiervoor moest ik de hoofdstuk 7 tot en met 1...
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuur 4 Literatuur van de moderne tijd Nederlandse en Vlaamse letterkunde in de 19e en 20e eeuwEen samenvatting van (delen uit) hoofdstuk 3-13 uit Literair Mechaniek. Inleiding tot de analyse van verhalen en gedichten, Erica van Boven & Gillis Dorleijn (2015).
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Poëzie- en proza-analyse Literair Mechaniek Inleiding tot de analyse van verhalen en gedichtenEen samenvatting van Schrijven met effect. Stijlcursus doeltreffende formuleren, Mariët Hermans (2015), aangevuld met collegestof over argumenteren.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Schrijven Schrijven met effectVerkoop en verdien aan je studiedocumenten. Upload vandaag je samenvatting en help de vele studenten die dagelijks zoeken naar jouw documenten. Gebruikers hebben al meer dan €315.000,00 verdiend.
Document uploadenEnkelvoudige zinnen. Zinsontleding: persoonsvorm, werkwoordelijk gezegde, naamwoordelijk gezegde, onderwerp, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp, voorzetselvoorwerp, bijwoordelijke bepaling, bijvoeglijke bepaling, bijstelling, bepaling van gesteldheid. B...
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Grammatica 1Samengestelde zinnen: hoofdzinnen, bijzinnen, nevenschikking, onderschikking, voegwoorden, beknopte bijzinnen, balansschikking. Soorten bijzinnen. Woordsoorten.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands /Samenvatting van de colleges Vakdidactiek 1 aan de Hogeschool van Amsterdam (2017-2018) en de daarin besproken literatuur.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Vakdidactiek 1Vakdidactiek. Communicatief taalonderwijs. Hoofdvaardigheden. Activerende didactiek. Transfer. Dimensies van complexiteit. Observerend leren. Peer feedback. Correctieve feedback.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Vakdidactiek 2Literatuurgeschiedenis · Middeleeuwen · Karel ende Elegast · De reis van Sint Brandaan · Reinaert de Vos · Antwerps Liedboek
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuurgeschiedenis MiddeleeuwenLiteratuurgeschiedenis · Renaissance · Verlichting · Romantiek · Warenar · P.C. Hooft · Reize door het Aapenland · J.A. Schasz M.D. · Max Havelaar · Multatuli
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuurgeschiedenis RenaissanceLeesdidactiek, fictie, zakelijke teksten, leerlijn, strategieën, tekststructuur en tekstkenmerken, leesbevordering, geïntegreerd taalonderwijs.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Leesdidactiek fictie en zakelijke tekstenEen samenvatting van hoofdstuk 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 en 9 uit Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenonderwijs, Bossen, Kuiken, Vermeer (2018) en van de artikelen Struikelblokken in het Nederlands 1-5, Grezel (2008) aangevuld met relevante infor...
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / TweedetaalverwervingEen samenvatting van de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam (2018-2019) en de daarin besproken literatuur.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuurgeschiedenis Nieuwere letterkundeEen samenvatting van (delen uit) hoofdstuk 8-13 uit Literair Mechaniek, Van Boven en Dorleijn (2015), aangevuld met relevante informatie uit de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Proza-analyse Literair Mechaniek Inleiding tot de analyse van verhalen en gedichtenEen samenvatting van hoofdstuk 3-7 uit Literair Mechaniek, Van Boven en Dorleijn (2015), aangevuld met relevante informatie uit de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam (2018-2019).
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Poëzie-analyse Literair MechaniekEen samenvatting van Taalkunde voor de tweede fase van het vwo, Hans Hulshof, Maaike Rietmeijer, Arie Verhagen (2009), aangevuld met extra tentamenstof over samenhang en fonetiek en fonologie.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Taalwetenschap Taalkunde voor de tweede fase van het vwoEen samenvatting van Jeugdliteratuur in perspectief, Rita Ghesquière (2009), aangevuld met relevante informatie uit de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur Jeugdliteratuur in perspectiefSamenvatting wereldreligies in woord en beeld, over de verschillende religies op de wereld. Het boek is geschreven door O'Donnell.
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Levensbeschouwing wereldreligies in woord en beeld door K. O Donnell