-
lieselothuyghe
- Opleiding: Thomas More / Logopedie en Audiologie
Documenten: 185
Documenten verkocht: 2


Een positief opvoedingsklimaat 1 PIRAMIDE VAN OUDERLIJK GEDRAG (WEBSTER-STRATTON EN HANCOCK, 1998) Aanmoedigen 2 AANDACHTSPUNTEN BIJ HET AANMOEDIGEN 3 ZEGSWIJZEN Belonen 4 SOORTEN BELONINGEN 5 TASTBARE BELONINGEN 6 BELONINGSSYSTEEM IN SMART 7 INLEVEREN BELONINGEN Afspraken, regels en grenzen 1 STO...
Hoofdstuk 5: Verschillende gezinstypes 5.1 Ouders met een kind met een beperking 1 INLEIDING 2 TERMINOLOGIE 3 PERSONEN MET EEN BEPERKING IN DE MAATSCHAPPIJ 4 ZORG EN VERANTWOORDELIJKHEID DELEN MET OUDERS 5 LEREN LEVEN MET EEN LEVEND VERLIES 6 OUDERS EN HUN KIND MET EEN BEPERKING: OUDERSCHAP EN ONTWI...
1 INLEIDING 1.1 ACHTERGROND 1.2 CONTEXTUELE THEORIE 2 DE 4 DIMENSIES 2.1 DE DIMENSIE VAN DE “FEITEN” 2.2 DE DIMENSIE VAN DE “PSYCHOLOGIE” 2.3 DE DIMENSIE VAN DE “INTERACTIE” 2.4 DE DIMENSIE VAN DE “RELATIONELE ETHIEK” 3 LOYALITEITEN
1 OPVOEDEN IN DE HEDENDAAGSE MAATSCHAPPIJ 2 OPVOEDINGSPROBLEMEN: BEGRIPSOMSCHRIJVING 3 EEN CONTINUÜM VAN OPVOEDINGSVRAGEN TOT P.O.S. INDELING NAAR ERNST 4 OPVOEDINGSPROBLEMEN: PRIMAIR OF SECUNDAIR? INDELING NAAR OORSPRONG 5 OPVOEDINGSSTEUN
1 OPVOEDEN: EEN KWESTIE VAN VRAAG EN AANBOD 2 DE PEDAGOGISCHE VRAAG VAN HET KIND 3 HET PEDAGOGISCH AANBOD 4 HET SAMENLEVEN TUSSEN OUDERS EN KIND 5 WAT IS GOED OPVOEDEN?
1 PEDAGOGIE PSYCHOLOGIE 2 WAT VERSTAAND WE ONDER DE TERM ‘OPVOEDEN’ 3 OPVOEDING ALS WETENSCHAP 4 OPVOEDINGSMODELLEN 4.1 ECOLOGISCH MODEL (BRONFENBRENNER) 4.2 PROCESMODEL (BELSKY) 4.3 BALANSMODEL (BAKKER)
1 BEHANDELING: INLEIDING 2 MEDISCHE THERAPIE 2.1 NEUROMUSCULAIRE AANDOENINGEN 2.2 GER (GASTRO-ESOPHAGEAL REFLUX) 2.3 XEROSTOMIE 2.4 SIALORRHEA 3 CHIRURGISCHE THERAPIE 4 BEHANDELPLAN OPSTELLEN EN FOLLOW-UP 5 TEAMBENADERING
1 BEHANDELPLAN: INLEIDING 1.1 BEHANDELINGSPLAN IS GEBASEERD OP 1.2 BASISVOORWAARDEN 1.3 BEHANDELING = SAMENWERKING 2 GEDRAGSTHERAPIE 2.1 LOGOPEDISCHE BEHANDELINGSMOGELIJKHEDEN PER FASE 3 REVALIDATIETECHNIEKEN 3.1 REVALIDATIETECHNIEKEN 3.2 REVALIDATIETECHNIEKEN: BESTE MODEL? 4 COMPENSATIETECHNIEKEN 5...
1 INLEIDING 1.1 DIAGNOSTISCH PROCES 1.2 ICF 1.3 KLINISCHE SLIKBEOORDELING 2 ENDOSCOPIE: FEES 3 RADIOGRAFISCHE EVALUATIE EN DSS 4 CONCLUSIE VAN HET DIAGNOSTISCH PROCES
1 ONDERZOEK: INLEIDING 2 SCREENING Watersliktest Volume-Viscosity Swallow Test (VVST) Toronto Bedside Swallowing Test (TOR-BSST): 3 ANAMNESE EN DOSSIERSTUDIE 4 KLINISCHE SLIKBEOORDELING
1 ANATOMIE EN FYSIOLOGIE: INLEIDING 2 FYSIOLOGIE VAN HET SLIKKEN: FASES EN DE CRANIALE ZENUWEN (HERSENEN) 3 PATHOFYSIOLOGIE
1 REFERENTIEKADERS: ICF EN EBP 2 DOELSTELLINGEN BEPALEN: SMART EN SMARTER 3 DEFINITIE EN CLASSIFICATIE 3.1 DEFINITIE: WAT IS DYSFAGIE? 3.2 CLASSIFICATIE 4 PREVALENTIE 5 GEVOLGEN VAN DYSFAGIE 6 BENADERING VANUIT TEAM 7 SETTING 8 BEGRIPPEN, KERNWOORDEN (TREF-, SLEUTEL-)
1 WAT IS IDDSI 1.1 EENDUIDIG TAALGEBRUIK 2 NESTLÉ ASSORTIMENT DYSFAGIE (Thickened up, Thickened drink, Resource aqua, ThickenUP drink complete, Resource Dessert Fruit, Resource Dessert Gourmand, Clinutren Cereal, Clinutren Mix)
1 STARTERSFORMALITEITEN 2 BIJDRAGE BETALEN 3 VENNOOTSCHAP Vergelijking zelfstandige en werknemer 4 KOSTPRIJS ZELFSTANDIGE 5 KOSTPRIJS WERKNEMER
1 HET BUSINESSPLAN / FINANCIEEL PLAN 1.1 SAMENWERKEN (DE SOORT STAAT OOK IN JE BUSINESSPLAN) 1.2 DE ACCOUNTANT, BOEKHOUDER – BOEKHOUDING 2 ONDER WELKE VOORWAARDEN MAG JE STARTEN? 3 KEUZE: EENMANSZAAK OF VENNOOTSCHAP? 4 FORMALITEITEN – WAT MOET JE 5 HOE SCHRIJF JE JE ZAAK OFFICIEEL IN?...
Deze gebruiker heeft nog geen bundels toegevoegd
Deze gebruiker heeft nog geen studiehulp toegevoegd
Deze gebruiker heeft nog geen oefenvragen gemaakt