- Je bekeek:Samenvatting Jeugdliteratuur in perspectief (Rita Ghesquière)
- Geüpload door:MarkJanZwart
- Studie: Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur
- Boek:Jeugdliteratuur in perspectief door
- 18 pagina's
Samenvatting van het vak Jeugdliteratuur 1 waarbij het boek Jeugdliteratuur in perspectief H1 t/m H5.2 werd gebruikt. Met deze samenvatting heb ik een mooi cijfer gehaald.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur 1 Jeugdliteratuur in perspectiefHet dossier telt 11 pagina's. De boeken die worden besproken: (Leesdagboek) 1) Door de storm – Chris Vick 2) De appeltaart van hoop: er is altijd een kruimel over – Sarah Moore Fitzgerald 3) Een schitterende chaos – Claire Christian 4) De Orde v...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / JeugdliteratuurEen samenvatting van hoofdstuk 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 en 9 uit Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenonderwijs, Bossen, Kuiken, Vermeer (2018) en van de artikelen Struikelblokken in het Nederlands 1-5, Grezel (2008) aangevuld met relevante informati...
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / TweedetaalverwervingEen samenvatting van (delen uit) hoofdstuk 8-13 uit Literair Mechaniek, Van Boven en Dorleijn (2015), aangevuld met relevante informatie uit de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Proza-analyse Literair Mechaniek Inleiding tot de analyse van verhalen en gedichtenEen samenvatting van Taalkunde voor de tweede fase van het vwo, Hans Hulshof, Maaike Rietmeijer, Arie Verhagen (2009), aangevuld met extra tentamenstof over samenhang en fonetiek en fonologie.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Taalwetenschap Taalkunde voor de tweede fase van het vwoEen samenvatting van de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam (2018-2019) en de daarin besproken literatuur.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuurgeschiedenis Nieuwere letterkundeEen samenvatting van hoofdstuk 3-7 uit Literair Mechaniek, Van Boven en Dorleijn (2015), aangevuld met relevante informatie uit de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam (2018-2019).
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Poëzie-analyse Literair MechaniekEen samenvatting van Jeugdliteratuur in perspectief, Rita Ghesquière (2009), aangevuld met relevante informatie uit de colleges gegeven aan de Hogeschool van Amsterdam.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur Jeugdliteratuur in perspectiefSamenvatting van de colleges Vakdidactiek 1 aan de Hogeschool van Amsterdam (2017-2018) en de daarin besproken literatuur.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Vakdidactiek 1Leesdidactiek, fictie, zakelijke teksten, leerlijn, strategieën, tekststructuur en tekstkenmerken, leesbevordering, geïntegreerd taalonderwijs.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Leesdidactiek fictie en zakelijke tekstenVakdidactiek. Communicatief taalonderwijs. Hoofdvaardigheden. Activerende didactiek. Transfer. Dimensies van complexiteit. Observerend leren. Peer feedback. Correctieve feedback.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Vakdidactiek 2Literatuurgeschiedenis · Renaissance · Verlichting · Romantiek · Warenar · P.C. Hooft · Reize door het Aapenland · J.A. Schasz M.D. · Max Havelaar · Multatuli
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuurgeschiedenis RenaissanceEen samenvatting van Schrijven met effect. Stijlcursus doeltreffende formuleren, Mariët Hermans (2015), aangevuld met collegestof over argumenteren.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Schrijven Schrijven met effectLiteratuurgeschiedenis · Middeleeuwen · Karel ende Elegast · De reis van Sint Brandaan · Reinaert de Vos · Antwerps Liedboek
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuurgeschiedenis MiddeleeuwenEen samenvatting van (delen uit) hoofdstuk 3-13 uit Literair Mechaniek. Inleiding tot de analyse van verhalen en gedichten, Erica van Boven & Gillis Dorleijn (2015).
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Poëzie- en proza-analyse Literair Mechaniek Inleiding tot de analyse van verhalen en gedichtenEnkelvoudige zinnen. Zinsontleding: persoonsvorm, werkwoordelijk gezegde, naamwoordelijk gezegde, onderwerp, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp, voorzetselvoorwerp, bijwoordelijke bepaling, bijvoeglijke bepaling, bijstelling, bepaling van gesteldheid. Bedri...
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Grammatica 1Samengestelde zinnen: hoofdzinnen, bijzinnen, nevenschikking, onderschikking, voegwoorden, beknopte bijzinnen, balansschikking. Soorten bijzinnen. Woordsoorten.
Hogeschool van Amsterdam / Leraar 2e graad Nederlands /Informatie over Rom Molemaker voor jeugdliteratuur.
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur CrisisHoofdstuk 6 samengevat uit Leesbeesten en boekenfeesten
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur Leesbeesten en boekenfeestenOver de inhoud van het boek Ik ben de sterkste van Christian Frascella voor het vak Jeugdliteratuur.
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur Ik ben de sterksteBoekverslag de hemel van Heivisj van Benny Lindelauf
Hogeschool Utrecht / Leraar Nederlands / Jeugdliteratuur De hemel van HeivisjTentamen jeugdliteratuur: uitwerking 4 boeken: 1. Crisis – Rom Molemaker 2. Ik ben de sterkste – Christian Frascella 3. Een weeffout in onze sterren – John Green 4. De hemel van Heivisj – Benny Lindelauf
Hogeschool Utrecht / Jeugdliteratuur CrisisDit is een samenvatting van het boek 'Literatuur van de moderne tijd' (Van Boven & Kemperink, 2006). Ik heb deze samenvatting gemaakt voor het vak 'literatuur 4' dat ik volgde op de lerarenopleiding Nederlands. Hiervoor moest ik de hoof...
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuur 4 Literatuur van de moderne tijd Nederlandse en Vlaamse letterkunde in de 19e en 20e eeuwEen samenvatting van hoofdstuk 1 t/m 12, van het boek 'Media en publiek'. Deze samenvatting heb ik gemaakt voor het vak 'taalbeheersing 5', voor de lerarenopleiding Nederlands.
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Taalbeheersing 5 Media en publiek Theorieen over media impactDit is een samenvatting van hoofdstuk 3 uit Nederlands in de onderbouw geschreven door Bonset
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / nederlands Nederlands in de onderbouw